• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezproblemowy przejazd przez tory w Chyloni najwcześniej za 5 lat

Patryk Szczerba
31 maja 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny. Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny.

Nowy wiadukt kolejowy i drogowy przy okazji planowanego przez PKP remontu torów z Chyloni do Słupska ma rozwiązać sprawę tworzącego się zatoru na rogatkach na ul. Północnej i Puckiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Inwestycja przygotowywana przez PKP nie jest jednak jeszcze nawet w fazie projektowania i już wiadomo, że prace budowalne zakończą się nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wierzysz, że za 5 lat przejazd przez tory w Chyloni nie będzie sprawiał kłopotów?

Przejazdy kolejowe doprowadzają do sporych nerwów od wielu lat głównie mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wcześniej OPAT, teraz remont torów

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu, więc frustracja mieszkańców zmuszonych czekać na przejazdach narasta, a jej ujście widać m.in. w opiniach pod artykułami dotyczącymi problemów drogowych Gdyni. Ostrze krytyki wymierzone jest głównie we władze miasta.

Nadzieją dla rządzących Gdynią był przez chwilę OPAT, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł, ale szanse powstania drogi poddaje w wątpliwość coraz więcej osób.

Temat korków na znienawidzonych przez kierowców przejazdach powrócił podczas spotkania z mieszkańcami Meksyku, który będzie poddany w najbliższych latach procesowi rewitalizacji.

Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane. Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane.
- Z tego, co usłyszeliśmy PKP chce remontować tory i przy okazji rozwiązać ten problem. Mieszkam po stronie Meksyku już 12 lat, a "reszta świata", tj. praca, szkoła dziecka są po drugiej stronie. Stąd moja prośba. Może są jakieś szanse, by przyspieszyć prace albo w jakiś sposób ulżyć kierowcom, bo jest coraz gorzej - pisze pani Joanna.
O tym, że rozwiązanie związane z budową wiaduktów jest brane pod uwagę pisaliśmy po raz pierwszy półtora roku temu. Jest to możliwe dzięki planowanym przez PKP PLK remontom linii 202 z Chyloni do Słupska i linii prowadzącej do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego.

Wciąż przed projektowaniem

Problem w tym, że kolejarze wciąż nie mogą zdecydować, w jakim zakresie przeprowadzać modernizację torów, by odpowiadała ona potrzebom pasażerów.

- Dokumenty są jeszcze opracowywane, trwają analizy, nie zostały ostatecznie zaakceptowane przez zamawiającego - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - tłumaczy lakonicznie Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK.
Studium wykonalności miało pojawić się do końca roku, by w roku bieżącym rozpocząć projektowanie. Kłopot w tym, że inwestycja jest w powijakach, więc o przygotowanych rozwiązaniach dla linii kolejowej 202 i kierowców przejeżdżających przez przejazd w Chyloni wciąż można mówić jako o wariantach. Sprawę komplikuje też fakt, że początkowo udogodnień dla kierowców w ogóle nie planowano.

Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu. Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu.
Czytaj też: Propozycje, którędy pokonać tory na Oruni

- W trakcie opracowywania studium wykonalności zidentyfikowano zasadność ewentualnej budowy wiaduktu przy ul. Puckiej w Gdyni Chyloni. Warunkiem jest zawarcie porozumienia z Urzędem Miasta Gdyni, w którym określone będą warunki współfinansowania realizacji skrzyżowania bezkolizyjnego przez miasto oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn w obrębie stacji Gdynia Chylonia - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter.
Więcej szczegółów o przedsięwzięciu od przedstawicieli PKP trudno uzyskać. Ze wstępnych ustaleń, o których słyszymy od władz Gdyni wynika z kolei, że pojawią się dwa wiadukty w ciągu ulicy Puckiej zobacz na mapie Gdyni.

W planach dwa wiadukty

- Jeden z nich będzie kolejowy, tam, gdzie biegną tory zobacz na mapie Gdyni, po których jeździ m.in. Szybka Kolej Miejska. Wstępnie ustaliliśmy, że finansowanie obiektu oraz tego, co będzie w obrębie pasa kolejowego spoczywałoby na barkach PKP. My zajęlibyśmy się wjazdem i wyjazdem z tunelu. Drugi byłby wiaduktem drogowym finansowanym na takich samych zasadach i pojawiłby się w miejscu, gdzie przebiega infrastruktura kolejowa gdyńskiego portu zobacz na mapie Gdyni, która też będzie przebudowywana - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród propozycji dla infrastruktury prowadzącej do portu pojawia się też kładka pieszo-rowerowa, choć miasto forsuje pełne rozwiązanie uwzględniające też przejazd samochodów. Różnica w kosztach byłaby pokryta z budżetu miasta.

Projektowanie inwestycji na linii z Chyloni do Słupska powinno potrwać do 2019 roku. W tym samym roku zaplanowano rozpoczęcie realizacji. Remont potrwa dwa lata. Jej koszt według analiz studialnych wyniesie od ok. 1,6 mld zł do ok. 2,2 mld zł, w zależności od wybranego wariantu.

Miejsca

Opinie (212)

  • 5 lat? :-) (14)

    Tyle to powinno zajac kopanie tunelu z Hutniczej, ale do obwodnicy!

    • 204 3

    • Albo w tyle można wybudować tunel pod Martwą Wisłą

      • 22 0

    • (1)

      Wybudować tunel i drogę prowadzącą od końca obwodnicy w kierunku portu, może nie ze środków miasta jak nie ma kasy, ale z rządowych. W końcu port w Gdyni, to strategiczny punkt na mapie Polski i sprawny dojazd do niego jest ważny.

      • 10 4

      • Na niepotrzebne lotnisko, muzeum emigracji, szkole filmową, infoboxy i całą masę innych "niezbędnych" "inwestycji" jakoś

        Szczurkowi starczyło.

        Trzeba zmienić prezydenta inaczej dalej będziemy tkwić w inwestycyjnym marazmie

        • 14 2

    • Spokojnie, masz przecież lotnisko i muzea tunel mi niepotrzebny.

      • 7 8

    • Jestem ciekaw korków na Estakadzie (2)

      Znając życie właśnie w momencie rozpoczęcia tam wykopków równolegle zacznie sie kolejny remont estakady, ale tym razem na zjeździe na ul. Morską :)

      • 20 0

      • (1)

        Spokojnie zanim zaczną kopać tunel pod torami, to już będziemy latać, a nie jeździć samochodami :)

        • 14 0

        • Albo teleporty wymyslą :)

          • 10 0

    • Oni nigdy nic nie wiedzą...

      Za to jak kasę brać i pierdzieć w stołki to wiedzą najlepiej.

      • 12 1

    • o to zapytaj Puckiego wojewode!?

      dlaczego nie chce aby panstwo wlaczylo sie w ten pomysl.. Tez mi wojewoda co swoim kamienie podrzuca pod nogi

      • 6 5

    • Gdańsk potrafi wykopać tunel...

      • 8 0

    • dla obecnej władzy zwykły wiadukt to wielka, strategiczna inwestycja...

      a potem zdziwienie, że młodzi ludzie masowo uciekają z Gdyni...

      • 11 1

    • (1)

      Za pięć lat... to z mojego samochodu będą zrobione żyletki,a ja być może będę już wąchał kwiaty od spodu

      • 7 0

      • Ile chcesz męczyć tego 25-letniego Golfa jeszcze?

        • 0 0

    • Jak na PKP to i tak dobry wynik.

      • 2 0

  • No to już niedługo przejazdy na Oruni będą jedynymi od Tczewa do Wejherowa (8)

    Dlaczego w takim Cieplewie wójt gminy potrafił wymóc na PKP budowę tunelu, choć nie zamierzali tego robić? Dlaczego w Gdańsku tak nie mogło być? Dlaczego miasto olało możliwość uzyskania bezpłatnej inwestycji na swoim terenie?

    • 87 7

    • Prosta odpowiedź:

      bo trudno zrobić kogoś prezesem,czy dyrektorem od wiaduktu,ale jeżeli sie pobuduje ECS,Muzeum II WŚ (łącznie ok miliard),to ciepłe posadki zapewnione.

      • 20 2

    • (1)

      Wiadukty muszą z mocy prawa powstać tam, gdzie jest Vmax 160. W jakimś pierdzielewie takie prędkości są osiągane, w pobliżu stacji w miastach niekoniecznie.

      • 6 3

      • Niedokładnie

        Przejazdy w poziomie szyn można stosować do 160 km/h. Powyżej już nie. Na Oruni jest 140 km/h.

        Co nie zmienia faktu, że przy Sandomierskiej kolej chciała budować wiadukt. Sprawę załatwił odmownie ówczesny kierownik zespołu komunikacji Biura Rozwoju Gdańska. Zanim go zwolnili zrobił jeszcze dużo złego.

        • 8 0

    • Czy to artykuł o Gdańsku? ?? O nas piszą! O nas! Musisz wszędzie się wtrącać?

      • 2 9

    • Jeżeli dało się zrobić tunel w Wejherowie... (2)

      ...to dlaczego nie dałoby rady i w Gdyni na puckiej i na północnej? :)

      • 9 1

      • (1)

        Dałoby radę ale mają ważniejsze inwestycje np infoboxy lub dopłata do Openera A może wszyscy co na openera smigaja przez przejazd zamiast estakada dołożą się?

        • 8 0

        • Słuszna to kwestia :)

          • 1 0

    • Przejazd w Oruni będzie szybciej ukończony niż w Gsyni rozpocznie się budowa

      BTW Na Oruni za torami prawie nie ma ruchu w porównaniu do tego co jest w Chyloni

      • 6 1

  • Co tam (10)

    kierowcy...teraz najważniejsze są ścieżki rowerowe !!!!

    • 101 30

    • Co ma PKP do ścieżek rowerowych? (4)

      Poza tym rowery też tam stoją, więc wiadukt przyda się wszystkim.

      • 13 10

      • (3)

        A ja widzę, że stoi jeden przestraszony rowerzysta a pozostali śmigają pod szlabanem z dumnie uniesioną głową

        • 12 7

        • i z wypietym pamperem na d*pie (2)

          • 5 2

          • (1)

            Mamy pampery ale to wam d*pe sciska ze se pod szlabanem przechodzimy a wy nie mozecie sie ruszyc... to juz jest zalosne
            Jak ktos na czerwonym przechodzi a ty stoisz to tez sie tak gotujesz i wylewasz zale na forum czy odrazu dokonujesz zatrzymania obywatelskiego i dzwonisz po straz miejska? spoleczniak...

            • 2 4

            • Wcale się nie dziwię ze przechodzą bo np leje deszcz, pada śnieg tylko się czasami piesełły znajdą i za to dają 500- .

              • 1 0

    • Hahahaha (4)

      A gdzie w Gdyni powstają ścieżki rowerowe ??? Pokaż mi palcem! Tu nie robi się nic!

      • 7 5

      • Musisz z tego Zblewa koniecznie kiedyś do miasta zajechać

        • 5 5

      • (1)

        Np strasznie potrzebna droga rowerowa przy ul. Kartuskiej w stronę pustek i z powrotem

        • 1 1

        • Zapomniałam oraz modernizacja przystanków autobusowych bo by się rower na ścieżce nie mieścił. Żenada

          • 1 0

      • No jak to?!

        A kontrapas na 3 Maja to co?! Nie widziano tam jeszcze ani pół rowerzysty, ale pas jest! I to jakim tanim koszte

        • 4 0

  • (4)

    czyli tak naprawdę miasto w dalszym ciągu nie ma zamiaru nic z tym fantem zrobić
    i nawet nie raczy realnie planować połączenia hutniczej z obwodnicą na osi północna południowa co odciążyłoby estakadę i częściowo rozładowało korki - bo przecież jeśli PKP się z planów wycofa nic nie będzie
    no cóż pozostaje nam sprawnie działający międzynarodowy port lotniczy, gondole i karłowate apartamenty dla burżujów na likwidowanych podalmorowskich morskich nabrzeżach

    • 88 8

    • rozwiązanie jest banalne, w każdy wakacyjny weekend pikiety na kilku przejściach dla pieszych w ciągu DK6 od końca obwodnicy do Redy i za rok zaczynają budować OPAT, przecież warszawkę w tym korku w końcu krew zaleje i zrozumieją, że ta droga jest potrzebna

      • 13 1

    • Nie da się, bo nikt mnie nie lubi i nie chcą dać kasy.

      • 7 1

    • Za daleko od centrum

      Problemem jest to,że to za daleko od centrum.
      Mało prestiżowe miejsce.
      Mieszkańcy i tak głosują na obecną ekipę i na dodatek są raczej biedni na tle
      innych dzielnic Gdyni. Efekt : nawet nie ma w planach :)

      • 2 0

    • a co z tirami z portu

      jak ciężaraki czy tiry będą wyjeżdzać z tunelu z Puckiej na Chylońską ? którą dojadą do ul.Kartuskiej z niej na morską i z ul. Morskiej na końcówkę Obwodnicy. Slalom zakrętowy a mieszkańcom pobliskich bloków i domów tylko współczuć. Nic bardziej głupawego wymyślić nie można. Pewnie ma to być droga rowerowa

      • 0 0

  • (12)

    To jest makabra, że w dobie dopłat unijnych i takich możliwości, w środku tak dużego miasta jest przejazd kolejowy i nikt od wielu lat nie może tego problemy załatwić. A wykonanie tunelu znacznie by upłynniło ruch w tym rejonie.

    • 97 3

    • (4)

      Myślę że mieszkańcy Gdyni rozliczą to w przyszłych wyborach....

      • 11 7

      • myślę, że nie

        • 23 1

      • (1)

        Myślę, że mieszkańcom Gdyni potrzebny jest solidny psychiatra tak jak władzom Gdyni - solidny prokurator.

        • 19 6

        • a ja myślę, że wyborcy pisu już dawno korzystają z usług obojga.

          • 1 11

      • masz racje,

        poseł Horała zawodzi po całej linii. PKP to państwowy monopolista i powinien jak najszybciej dogadać się z Portem i Miastem

        • 2 4

    • (1)

      z PKP nie pogadasz. Chcą tam zrobić coś zupełnie innego i sądzę, że koleje będą przedłużać sprawę jak najdłużej się da.

      • 3 5

      • Chcą tam zrobić coś zupełnie innego...? Wybudować hotel...?

        • 5 0

    • (1)

      miasto musi sypnąć kasą, inaczej nic się nie wydaży bo PKP i spółki siostrzane palcem nie kiwną, mają to w nosie po prostu

      a miasto nic nie robi bo bedzie opat... którego ma nie być jednak, ale pogadajmy o tym jeszcze pare lat może wybudujo! albo samo sie wybuduje...?

      taka retoryka panie, nic nie zrobisz :)

      • 9 1

      • Po prostu:

        Samorządność Wojciecha Szczurka :)

        • 9 3

    • (2)

      Mało zrobiłem? ?? A lotnisko kolejka infobox? ?

      • 8 1

      • (1)

        Tylko jak na to lotnisko dojechać....?

        • 7 1

        • gondolami z wizualizacji

          • 5 0

  • (2)

    Pięć lat minie jak jeden dzień...ludzie na zabieg w szpitalu w Polsce czekają w kolejce po osiem lat , więc nie jest to długi czas oczekiwania w Polsce :-D ewa kopacz chwaliła się pendolino a zapomniał jej rząd o przejazdach kolejowych :-D Polska się zmienia w pięcioletnim tempie :-D

    • 31 19

    • jest inny problem

      Bo gdyby to powstało za 5 lat to wszystko fajnie.
      Tylko że już mało kto w to wierzy...

      Gdyby to było w Gdańsku to już wszystkie przejazdy by miały tunele, wiadukty i wodotryski... a w Gdyni sie nie da bo sie nie da, nie da rady,

      • 10 1

    • Co...

      ...ten głupek robi w gdyńskim temacie. Przecież gimbusy nie jeżdżą do Gdyni.
      On czeka już 15 lat na protezę mózgu to jak za 5 lat pojedzie na Chylonię to już będzie wielki i mądry.

      • 0 2

  • wojtek dzięki (3)

    jesteś wielki, będę na ciebie głosował

    • 43 6

    • (1)

      W Gdańsku się buduje, a w Gdyni marzy i projektuje.

      • 18 4

      • raczej

        W Gdańsku buduje się przepłacając, w Gdyni buduje się w czynie społecznym.

        • 8 8

    • Dam ja ci za to największy basen w Polsce, zawody na nim będą można się pokazać!

      • 6 0

  • Kilku więźniów i kilka łopat (2)

    i wykopaliby to w miesiąc za darmo. Co za kraj. Pan Szczurek najpewniej na inne bardziej priorytetowe inwestycje jak np InfoBOX 2.

    • 74 10

    • (1)

      Z pretensjami to do PKP

      • 4 9

      • hehe albo do proboszcza

        • 4 4

  • Nie da rady zrobić tunelu w czynie społecznym? (4)

    Na Obłużu mieszkańcy zrobili tak kilka metrów chodnika, gdzie miasto kilkanaście lat nie potrafiło...

    • 49 4

    • Będą rozbierać ten chodnik

      bo to jest samowola budowlana

      • 21 0

    • (1)

      Co wolisz największy basen w Polsce czy tunel? Ja już zdecydowałem.

      • 16 0

      • Przebijam, wybieram lotnisko!!

        • 8 0

    • Miasto to wie jak ściągać podatki. Prostego chodnika nie potrafią zrobić dla mieszkańców. Ale w Gdyni to norma.Miasto z morza ma sie dobrze ale dla ekipy pana Szczurka!!!! Tak jak z parkingiem samochodowym przy cmentarzu witominskim.Ile już lat czekają mieszkańcy na ten parking i co 10 tal mija obietnic władz. W przypadku tunelu na Puckiej to poczekamy co najmniej 25 lat.

      • 4 0

  • (2)

    PKP, PLK jedna wielka patologia.

    • 41 4

    • Patologię to masz na szczytach władzy w Gdyni.

      • 10 3

    • U mnie za to jest porządek, moja armia ponad 1000 urzędników chodzą jak zegarki.

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane