• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Zmiany na Kartuskiej. Na lepsze?

Patryk Szczerba
20 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowe oznakowanie na ul. Kartuskiej pojawiło się kilka tygodni temu. Nowe oznakowanie na ul. Kartuskiej pojawiło się kilka tygodni temu.

Po zakończonej w ostatnich tygodniach przebudowie ul. Kartuskiej w Gdyni zmieniono organizację ruchu na skrzyżowaniu z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni, ograniczając przejazd na wprost. Zdaniem kierowców zwiększyło to korki, ale urzędnicy podkreślają, że poprawiło się bezpieczeństwo.



Czy często widzisz kierowców omijających korki poprzez wjeżdżanie na inny pas na ciągłej linii?

Przypomnijmy, że kosztujące 4 mln zł prace na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni rozpoczęły się latem. Dotyczyły odcinka od ul. Morskiej do Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni, gdzie powstała m.in. nowa - wydzielona z chodnika - droga rowerowa.

W zakres inwestycji weszła m.in. budowa jednokierunkowej trasy rowerowej o szerokości 1,5 metra i dwukierunkowej o szerokości 2 metrów, korekta skrzyżowania Kartuska-Chełmińska-Raduńska zobacz na mapie Gdyni, gdzie zamontowano sygnalizację świetlną. Pojawiły się nowe miejsca postojowe dla rowerów, przebudowane i wyremontowane zostały też chodniki.

Przy okazji skorygowano również organizację ruchu na skrzyżowaniu z ul. Morską. Najistotniejszą z nich jest zmiana kierunków ruchu na Kartuskiej dla kierowców jadących od strony dworca w Chyloni zobacz na mapie Gdyni. Do czasu remontu na wprost można było jechać dwoma pasami. Obecnie tylko jednym, co - zdaniem części kierowców - spowodowało spore komplikacje w tym miejscu.

- Nie wiem, kto wymyślił jeden pas tylko do prawoskrętu w ul. Morską. Kierowcy jadący pasem lewym na wprost i skręcający w lewo do centrum powodują przez to zator, bo jest ich dużo więcej niż skręcających w kierunku obwodnicy. Poza tym jadący tam mają zieloną strzałkę, co rozładowuje skutecznie ruch - twierdzi pan Krzysztof, jeden z naszych czytelników.
Obecnie jechać na wprost można tylko z jednego pasa. Urzędnicy twierdzą, że dla bezpieczeństwa, a kierowcy narzekają na korki. Obecnie jechać na wprost można tylko z jednego pasa. Urzędnicy twierdzą, że dla bezpieczeństwa, a kierowcy narzekają na korki.
Inni zwracają uwagę, że po zmianach organizacji ruchu kierowcy jeżdżą w tym miejscu "na pamięć" lub po prostu chcą zaoszczędzić na czasie kosztem innych.

- Stojąc na skrzyżowaniu tylko jedną zmianę świateł, byłem świadkiem jak 3-4 kierowców wymusiło pierwszeństwo na pojazdach, jadąc prosto z prawego pasa. Nie wiem, czy zmiany zastosowane w tym miejscu są w związku z tym dobre, bo powodują spore niebezpieczeństwo - relacjonuje inny kierowca.
Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni podkreślają, że to właśnie dla poprawy bezpieczeństwa zostały wprowadzone korekty. Jazda z dwóch pasów na wprost ul. Kartuską przez ul. Morską w kierunku Pustek Cisowskich kończyła się bowiem zwężeniem za skrzyżowaniem zobacz na mapie Gdyni.

Nie wszyscy je jednak respektują, co powoduje niebezpieczne sytuacje na skrzyżowaniu w godzinach szczytu co kilkanaście minut. Nie wszyscy je jednak respektują, co powoduje niebezpieczne sytuacje na skrzyżowaniu w godzinach szczytu co kilkanaście minut.
- Projektant w ten sposób określił zasady ruchu w tym miejscu. Dwa samochody nie wjeżdżają obecnie obok siebie za skrzyżowaniem. Tam nadal jest zwężenie do jednego pasa, a więc dzięki zmianom nie powinno dochodzić do kolizji. Będziemy jednak na pewno obserwować na bieżąco sytuację - wyjaśnia Tomasz Krzak z ZDiZ w Gdyni.
Czytaj też: Rusza remont ul. Jaskółczej

1,5 roku temu podczas remontu ul. Morskiej, niektórzy kierowcy omijali korek chodnikiem.

Miejsca

Opinie (115) 1 zablokowana

  • Dobrze zrobili (8)

    Jeśli za krzyżówka z Morską jest tylko jeden pas to jak mogą jechać samochody z dwóch pasów prosto? Chyba logiczne,że mogą być tam kolizje

    • 100 25

    • do tej pory tak było (3)

      I nie stanowiło to dużego problemu. Poza tym tam było miejsce na dwa pasy - usunięcie wysepki i trochę trawnika i do przystanku mogły być dwa pasy. Do tego powinien być dorobiony prawoskręt z Morskiej w Kartuską. Ale jak teraz zrobili autostradę rowerową to pozamiatane. Można tylko dziękować , że projektant nie widział tam miejsca na buspas...

      • 26 26

      • (1)

        jasne ,7 pasów bo wszystkim sie spieszy, a potem i tak stoja w korkach wsrod innych spieszacych sie

        • 19 9

        • Niestety idiotó jest wciąż dużo

          szkoda że większość to kierowcy

          • 5 0

      • BLA

        Stanowiło problem zawsze. Nie było dnia aby na skrzyżowaniu nie walały się szkła po stłuczkach samochodowych.

        • 1 2

    • To akurat dobra zmiana

      usprawnia skręt w lewo na obwodnicę. Jeżeli chodzi o cwaniaczków jadących prawym pasem na wprost, to wystarczy tam postawić słupki, takie jak są na wysepkach.

      • 14 15

    • Zasadniczo, to należy względnie podejść, bo zwykle może nie stanowić i będzie przypuszczalnie to samo, co sens tego,i bez sprzecznie trzeba zdawać sobie sprawę i zwrócić uwagę, by wstępnie brać pod rozważenie efekty które spotęgują całość a co za tym idzie i wiedzę którą należy wykorzystać dla następstw, których nie możemy uniknąć, co zmniejszy efekty działania, na rzecz, z którą przyjdzie nam się zmierzyć,w efekcie których nie możemy się odwrócić,bo zostawiając rzecz nie rozwiązaną,sami poddajemy się dając zły przykład, za którym mogą pójść inni, i z przekonaniem zwycięstwa, dla którego jesteśmy zdolni,by w ocenie następstw,przedłożyć całość z wartości które można osiągnąć,a co za tym idzie, bez zastanowienia, można powiedzieć, że jak najbardziej, jesteśmy za a nawet przeciw.Konstatuując, należy wyjść na przeciw wyzwaniom, które ogólnie mówiąc, są w naszym zasięgu, i bez koniecznej dezaprobaty nie możemy utworzyć czegokolwiek, wiedząc,że to jest do osiągnięcia z przyczyn obiektywnych jak najbardziej realne.Stając na wysokości zamierzonej, wynikną spore przeciwności, które należy obrać w przeciwnym kierunku, a będąc jak najbardziej usytuowany w postawie przygotowawczej, można przyjąć,że cel jest osiągnięty,oczywiście z perspektywy przeciwności, należało by określić kierunki działania aprobacyjnego, czyli jak najbardziej wskazanego przez czynniki za to odpowiedzialne,i nie ustępujące w koniecznym wskazywaniu przez bliżej nie określone kręgi.Dlatego, jest jak najbardziej zobowiązujące, do natychmiastowego przedłożenia i wybrania określonego zadania, w odczuciu ogólnego zrozumienia i korzyści do jakich należy dążyć w poczuciu własnym jak i kolegialnym.Kierunek bedzie zawsze przeciwny.

      • 12 2

    • Jak? Prosto

      Ten z prawej miał pierwszeństwo :)

      • 3 0

    • oczywiscie!

      w ogole jak to wczesniej moglo byc zorganizowane ze z dwoch pasow samochody wjezdzaja w jeden pas?! to dopiero niebezpieczenstwo! Teraz jest super, samochody skrecajace w prawo maja caly czas wolna droge, a te w lewo i prosto i tak musza czekac na zmiane swiatel (jak komus przeszkadza niech jedzie w prawo i zawroci na rondzie;) ) a to, że kierowcy jeżdzą na pamiec i nie przestrzegaja przepisów to kwestia przejsciowa... Przynajmniej teraz wiadomo kto rzeczywiście ma pierwszenstwo :)

      • 4 1

  • ale mogli zrobić z prawego na wprost i w prawo, lewy tylko w lewo. (11)

    Podziel się opinią...

    • 87 13

    • Też racja

      • 8 6

    • (4)

      To jeszcze swiatlami mozna dobrze zorganizowac. Zmiana dla jadacych z gory i zmiana dla jadacych w gore kartuskiej.

      • 4 3

      • (3)

        Nie może tak by być bo kierowcy jadący na wprost blokowali by zieloną strzałkę w prawo.

        • 6 0

        • (2)

          zielone strzałki dawno powinni zlikwidować. przez nie tylko same wypadki i potrącenia pieszych na pasach.

          • 5 7

          • (1)

            Jak by znali przepisy to by potrąceń nie było

            • 8 0

            • sama znajomość przepisów nie implikuje stosowania się do nich

              • 2 0

    • i tak byłoby lepiej . A może by tak (2)

      zakaz skrętu w lewo - ruch z tej strony Kartuskiej w stronę centrum realizowany byłby Gniewską i Rozewską

      • 1 13

      • (1)

        Gniewska wąska, dużo dzieci emerytów to prawie jak droga osiedlowa

        • 15 0

        • dokładnie, przychodnia i szkoła blisko, rano dzieci spomiędzy samochodów potrafią wyskoczyć, albo pani z pieskiem, lepiej nie. No i jeszcze śmieci zbierają pare razy w tygodniu i śmieciara też blokuje przejazd.

          • 3 0

    • zgadzam się w 100 proc (1)

      tym bardziej że całe zamieszanie wynika z powstania wysepki dla pieszych za skrzyżowaniem z Morską w kierunku Demptowa i Pustek. Dawniej było szerzej i z dwóch pasów można było swobodnie poruszać się na wprost.

      • 1 1

      • kolejny mądrala który myśli tylko o poruszaniu się samochodem po mieście

        w mieście piesi są najczęstszymi uczestnikami ruchu i ich bezpieczeństwo i komfort poruszania się winny być brane pod uwagę bardziej niż interes kierowców.

        • 2 5

  • tam jest potrzebny patrol policji od zaraz (2)

    bo to co wyprawiają kierowcy cwaniaczki doprowadzi w końcu do wypadku

    • 63 9

    • (1)

      Korek powoduje. że autobusy da spóźnione w godzinach szczytu i nie ma co patrzeć ba rozkład. Nawierzchnia Ksrtuskiej jest tak samo dziurawa jak było. Wypacykowali tylko przy krawężnikach paką i zamalowali liniami i jest zarąbista jezdnia po której dalej slalomem jeździmy.Widoczność podczas deszcz jest bez zmian. Tak samo guzik widać, bo te latarnie świecą dziwnym światłem i wieczorem podczas deszczu lepiej uważać) no może przejścia tylko wyszły na plus

      • 12 4

      • Tak w Gdyni wygląda "przebudowa".

        • 6 2

  • Jak mozna argumentowac, ze zmiana nie jest bezpieczna, bo kierowcy jada na pamiec i wymuszaja pierwszenstwo? Tak to zawsze bedzie niebezpiecznie jak kierowcy beda lamac prawo!

    • 36 4

  • Ale jazda!!! (1)

    Są trzy pasy,ale pewnemu kierowcy tak było śpieszno,że z środkowego zjechał na prawy i jeszcze połowę chodnika,a później z powrotem na środkowy wymijając w ten sposób jeden z zawadzających mu samochód. Zdarzenie miało miejsce niedaleko przed skrzyżowaniem Kartuskiej z Morską.

    • 4 3

    • jakie trzy pasy?

      .

      • 3 0

  • Chylonia Centrum (5)

    Dlaczego nie działa przystanek w stronę pustek? To ważny etap komunikacji dużo ludzi jeździ a teraz biedni ludzie muszą gnać 200 m dalej i moknąć przy kołku imitującym przystanek...ktoś nam robi na złość

    • 36 5

    • (3)

      W wielu innych miejscach też jest zrobione na złość. Dlaczego nie ma przejazdu z centrum handlowego Tesco i Obi do pustek??? Jest to chyba celowe utrudnianie ludziom życia.

      • 12 1

      • (1)

        Tak tam powinni te słupki wywalić i puścić ruch. Była by alternatywa

        • 8 1

        • To jest prywatny teren, więc nikt nie ma obowiązku udostępniać tej drogi jako alternatywnej..
          A gdyby miasto wykupiło fragment drogi od Tesco? Kcynska + kawalek drogi z tesco i bylby dojazd na Pustki.

          • 0 0

      • Wystarczy zaplacic tesco za puszczenie tam ruchu, moze zrzutka?

        • 1 0

    • bo schnie beton

      • 4 0

  • Droga rowerowa (1)

    Czy tam nadal na tej drodze rowerowej jest sygnalizator w połowie, na którym zawsze się pali czerwone, pomimo że zielone jest na Kartuskiej? (i nawet na przejsciu po drugiej stronie) Czy ktos tam sie zatrzymuje i czeka te 2 minuty po wcisnieciu przycisku? Bo niestety jak tak to zdecydowanie sprawniej tam jechac ulica...

    • 14 2

    • Ten, kto projektował tam światła, upadł na głowę

      jeżdżę tamtędy rowerem codziennie- zawsze mam czerwone, mimo że samochody jadące równolegle do mnie mają zielone. Wciskam guzik, czekam, zapala się czerwone dla samochodów na Kartuskiej i już mogę jechać... głupota do kwadratu.

      • 7 0

  • na Kartuskiej powinny być sygnalizatory kierunkowe przynajmniej ruch byłby płynny a tak stoją obie strony (2)

    • 21 0

    • Przeprogramowac swiatla (1)

      Przeprogramowac swiatla tak, aby nie bylo ruchu na raz od dworca PKP Chylonia i od Pustek i korkow nie bedzie. O bezpieczenstwie nie wspomne

      • 3 2

      • i mega korki na Morskiej...

        • 2 0

  • urzędnicy z zdiz (1)

    Chyba nigdy nie zdali na prawko

    • 26 7

    • urzędnik już tak ma

      po porannej kawce wypada coś zrobić. No i robi...
      Akurat zmianę opisaną w artukule uważam za pozytywną ale reszta wygląda słabo.
      Oni już dawno zapomnieli, że to co robią ma służyć ludziom. Teraz zajmują się wychowaniem i dyscyplinowaniem obywateli.
      A Kartuską trzeba było zrobić jeszcze węższą, tak żeby mijające się samochody zahaczały lusterkami - to by fajnie ograniczyło prędkość przejazdu.

      • 5 3

  • Droga rowerowa (2)

    Zamiast zrobić prawoskret czyli 3 pasy. Jeren w strone obwodnicy srodkowy na wprost i prawy w morska w kierunku centrum to miasto znów uległo mafii rowerowej i jest ścieżka którą jeździ 10 rowerów dziennie. Gratulacje

    • 70 19

    • (1)

      Sam jestem rowerzysta i moim zdaniem ta ddr to zły pomysł, było tam wystarczająco dużo miejsca na jezdni, można było namalować pas dla rowerów. Niestety ddr kończy się przy wiadukcie i problemem jest płynne włączenie się do ruchu.

      • 11 1

      • W Gdyni wszystko projektowane jest na odp.....l. Nawet lotnisko. A wszystko to świadczy o ułomności obecnej władzy.

        • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane