• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Złe ustawienie świateł blokuje skrzyżowanie w Chyloni?

Patryk Szczerba
13 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na skrzyżowaniu Kartuskiej z Morską kierowcy wciąż widzą niedociągnięcia. Tym razem w zakresie ustawień sygnalizacji świetlnej. Na skrzyżowaniu Kartuskiej z Morską kierowcy wciąż widzą niedociągnięcia. Tym razem w zakresie ustawień sygnalizacji świetlnej.

Zmiany na skrzyżowaniu ulic Kartuskiej i Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni nastąpiły jesienią. Początkowo kontrowersje wywołało ograniczenie przejazdu na wprost. Kierowcy do nowej organizacji przyzwyczaili się, ale zwracają uwagę na inny problem związany z regulacją świateł na skrzyżowaniu.



Często widzisz kierowców stwarzających zagrożenie pośpiechem i brawurą na skrzyżowaniach?

Przypomnijmy, że kosztujące 4 mln zł prace na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni były prowadzone na odcinku od ul. Morskiej do Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni, gdzie powstała m.in. nowa - wydzielona z chodnika - droga rowerowa. W zakres inwestycji weszła też m.in. budowa jednokierunkowej trasy rowerowej o szerokości 1,5 metra i dwukierunkowej o szerokości 2 metrów, korekta skrzyżowania Kartuska-Chełmińska-Raduńska zobacz na mapie Gdyni, gdzie zamontowano sygnalizację świetlną. Pojawiły się nowe miejsca postojowe dla rowerów, przebudowane i wyremontowane zostały też chodniki.

Problemy już jesienią

Dla kierowców najważniejszą negatywną zmianą, obok zmniejszenia liczby miejsc parkingowych na ul. Kartuskiej, okazało się być ograniczenie jazdy na wprost przez skrzyżowanie z Morską. Do czasu rozpoczęcia prac remontowych taka właśnie jazda - dla kierowców jadących ul. Kartuską od strony dworca w Chyloni zobacz na mapie Gdyni - była możliwa dwoma pasami. Od października już tylko jednym pasem, co od razu spowodowało groźne sytuacje na drodze.

Kierujący przekonywali, że wcześniej było lepiej, bo dzięki rozwiązaniu przejeżdżało więcej samochodów. Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadali, że decydujące było bezpieczeństwo kierujących, które w momencie zwężenia za skrzyżowaniem do jednego pasa było wcześniej zagrożone. Dowodem ma być zmniejszenie liczby kolizji w tym miejscu. W ostatnim czasie doszło do nich kilkukrotnie, ale większość była związana z naruszeniami przepisów drogowych.

Kierowcy: Za krótko zielone światło

Większość do zmian przywykła, ale - jak sygnalizują kierowcy - pojawiły się kolejne problemy. Chodzi o sygnalizację świetlną, która została ustawiona według nowego cyklu po zakończeniu kolejnego remontu w okolicy, czyli modernizacji ul. Jaskółczej, która skończyła się w listopadzie.

- Teraz, żeby wyjechać w lewoskręt z ul. Kartuskiej na Morską (w kierunku obwodnicy) o godzinie 7 możemy czekać nawet 4-5 zmian świateł. I może nie byłoby w tym nic zdrożnego, ale taka jedna zmiana to ok. 4 minut, co łatwo przeliczyć na cenny czas, szczególnie rano, kiedy mamy mocno natężony ruch samochodów - wyjaśnia pani Ewa, która zgłosiła się do nas z tym problemem.
Po kilku tygodniach zdarza się też wciąż, że kierowcy jeżdżą na pamięć, nie zwracając uwagi na pasy ruchu. Po kilku tygodniach zdarza się też wciąż, że kierowcy jeżdżą na pamięć, nie zwracając uwagi na pasy ruchu.
Podkreśla, że obserwowała sytuację przez kilka dni. Zawsze z tym samym skutkiem, gdzie obok straty czasu kierowców, zagrożone było też ich bezpieczeństwo.

- Czasami na jednej zmianie przejeżdżają tylko 2-3 samochody, ponieważ zanim będziemy mogli skręcić w lewo, musimy najpierw przepuścić samochody oraz pojazdy ZKM jadące od dworca PKP w Chyloni na wprost ul. Kartuską. Może warto wydłużyć chociaż o 30 sekund zielone światło tylko dla tych do lewoskrętu z ul. Kartuskiej w Morską. To mogłoby wpłynąć korzystnie na sytuację na skrzyżowaniu i bezpieczeństwo kierowców - dodaje.
Urzędnicy: Rano zielone światło trwa 33 sekundy

- Długość sygnału zielonego dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Kartuskiej jest zmienna i waha się w granicach 25-39 sekund w zależności od natężenia ruchu. Pojazdy na ul. Kartuskiej mogą otrzymać mniej niż 20 sekund sygnału zielonego jedynie nocą. W szczycie porannym, gdy ruch wyjazdowy jest najbardziej intensywny, zielone światło trwa średnio 33 sekundy, natomiast po południu - 29 sekund - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Zdaniem magistratu problemu nie ma także na środku skrzyżowania, gdzie przecinają się drogi i - jak relacjonują czytelnicy - dochodzi do niebezpiecznych sytuacji.

- Na wlocie od strony dworca PKP zielone światło kończy się nieco wcześniej, aby umożliwić opuszczenie skrzyżowania przez większą liczbę kierowców jadących od strony Pustek Cisowskich, przede wszystkim tych skręcających w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. W godzinach szczytu ten odstęp czasu zapewniający bezkolizyjny wyjazd wynosi maksymalnie 16 sekund. Długość cyklu sygnalizacji wynosi maksymalnie 120 sekund. Należy pamiętać, że każdorazowe wydłużenie zielonego światła dla ul. Kartuskiej wiąże się ze skróceniem pozostałych faz sygnalizacji i ograniczeniem przepustowości głównego ciągu ul. Morskiej - uzupełnia Drausal, dodając, że czas pozostawiony kierowcom jadącym z Kartuskiej został wydłużony w ostatnich latach o 10 sekund.

Opinie (87) 3 zablokowane

  • Skrzyżowanie (8)

    To skrzyżowanie, to udręka. Osobiście wolę jechać jedną przecznicę dalej niż tam stać. Kiedyś będzie spektakularny wypadek to się zmieni podejście. Aby skręcić w lewo (kierunek Rumia), trzeba czekać czasem 3 zmiany świateł.

    • 81 6

    • wypadki (1)

      na tym skrzyżowaniu poważne wypadki zdarzały się na tyle często, że już ustawienie świateł i zrobienie lewoskrętów to duże udogodnienie; sama tamtędy często jeżdżę i zauważyłam wielką zmianę - jest znacznie bezpieczniej i trochę luźniej, a ponieważ samochodów jest coraz więcej, nie możemy spodziewać się, że będzie luźniej - wydłużenie czasu dla zielonego światła niewiele zmieni

      • 7 9

      • Tą odpowiedź to chyba ktoś z Urzędu Miasta napisał

        Zmiana jest na gorsze, a luźniej to chyba po 21.00

        • 7 4

    • (1)

      po prostu nie umiesz jezdzic...

      • 2 5

      • to też światło zielone trwa mniej niż 30sekund a te pierdoły losują bieg 15...

        • 0 0

    • widzisz dawid , myślisz mimowolnie :) (2)

      To właśnie nowa organizacja skrzyżowania sprzyja bezpieczeństwu. Jak zauważył malkontent Dawid, przy zakorkowanym skrzyżowaniu można wybrać inny zjazd - takich nie brakuje.
      Na temat jazdy na wprost kartuską , każdy powie że umilkły tam klaksony oraz ryk silników kierowców - kto pierwszy ...
      Osobiście uważam że w końcu jest tam porządek tylko trzeba słuchać płaczu tych co chcą mieć zawsze zielone

      • 6 0

      • (1)

        lewoskręt z Morskiej na Kartuską blokuje cały ruch Morskiej do centrum zjeżdża tam często po 3-4 pojazdy a w kolejce jest 20 w tym np autobus czy ciągnik z naczepą.
        Do tego pojazdy skręcające w prawo muszą ustąpić pierwszeństwa pieszym i robi się potężny zator...
        Pan z urzędu ruszył by swoje 4 litery z ciepłego biura i zobaczył jak to wygląda w praktyce w terenie

        • 1 0

        • kolejny problem to banda idiotów wjeżdżający na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia lub już na czerwonym co powoduje kompletną blokadę całego skrzyżowania na 1 cykl zmiany świateł
          zresztą taka sam sytuacja zdarza się notorycznie na pseudo rondzie Obwodnicy z Morską...
          z tym że tu blokadę powoduje następne skrzyżowanie ul Kcyńskiej z Morską gdzie zawsze jest czerwone światło w momencie gdy dla obwodnicy jest zielone. Efekt jest taki że kierowcy przejadą góra 100 metrów i stoją po raz kolejny co powoduje zator na obwodowej.
          Układ tych 3 sygnalizacji powoduje potężne zatory Morskiej aż do Rumi i Obwodnicy aż do estakady...

          • 4 0

    • mnie osobiscie bardziej denerwuja kierowcy ktorzy widzac iz na skrzyzowaniu z morska jest czerwone blokuja skrzyzowanie kartuska rozewska. nie dosc ze sami nigdzie nie pojada to blokuja wjazd na rozewska z kartuskiej, przez co czesto blokuje sie morska.

      • 1 0

  • (8)

    Pozdrawiam złośliwca, który strąbił mnie na tymże skrzyżowaniu jak zdawałam egzamin na prawko.
    PS. zdałam

    • 104 5

    • Gratuluję zdanego egzaminu (6)

      Teraz wszyscy mamy nadzieję, że mając już dokument nauczysz się w końcu jeździć. Będziesz stawać tak, żeby nikogo nie blokować ani nie blokować skrzyżowań, pasów itp. włączać kierunki widząc, że komuś może to pomóc we włączeniu się do ruchu, ale przede wszystkim mamy nadzieję, że nie będziesz bez potrzeby jeździć lewym pasem, będziesz patrzeć w lusterka jak na prawdziwego kierowcę przystało co kilkanaście sekund oraz, że szybciutko nauczysz się włączać szybko do ruchu, żeby ci za Tobą się nie musieli wkurzać. Bo niektórzy to żeby wyjechać na główną potrzebują pasa startowego...

      • 17 32

      • Geniusz? (5)

        Po co ten złośliwy komentarz? Jak rozumiem Sam jesteś idealny i kiedy Uczyłeś się jeździć samochodem lub zdawałeś egzamin nie zrobiłeś żadnego błędu.

        • 20 5

        • (1)

          Ja robilem mase błędów, ale nigdy nikt na mnie nie trabil:) widoczninie nie powinnas miec jeszcze tego prawka

          • 4 16

          • "ale nigdy nikt na mnie nie trabil:)"

            Też robiłem prawko wieki temu i nikt nie trąbił, bo mało która furmanka miała klakson

            • 17 2

        • Ale to nie złośliwość (2)

          I nie wiem dlaczego tak jest odbierany mój komentarz. Pogratulowałem udanego egzaminu i chodziło mi, że teraz nadszedł czas uczyć się rzeczy, których nie uczą w szkole jazdy i uświadomić, że zdanie egzaminu nie oznacza, że zostaliśmy mistrzami dróg, a prawdziwa nauka jazdy dopiero przed nią. Ale widać po ilości plusów i minusów kto jeździ lewym pasem, a kto nie. Zresztą faktycznie ma to przełożenie na warunki drogowe :) Na inteligencję niestety chyba również... :(

          • 9 11

          • Masakra (1)

            Idąc twoim tokiem myślenia to po zdanym egzaminie Trzeba zapierdzielac byle szybko patrzeć czy komuś się nie spieszy bardziej i ogólnie w du.. Z Przepisami. Ciebie nie wytrabili bo nie było czym trabic.. Od kiedy w teczce montuje się klakson? Aaa zapomniałem dobrze że przypominasz o kierunkowskazach. Bo niektórzy o nich nie pamiętają. A nie którym ułatwiają życie.

            • 6 2

            • Kłania się czytanie ze zrozumieniem

              Po pierwsze nie odróżniasz komentarzy dwóch różnych osób, po drugie nigdzie nie ma napisane, że w du... z przepisami. Logicznie rozumując chodzi o to, że ma jeździć tak by nie utrudniać ruchu oraz płynnie, a nie szybko. Wytłumaczyłem to tylko dlatego, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem ;) "szybciutko" znaczy w tym przypadku, że szybko się nauczy, a nie szybko będzie jeździć. Idąc Twoim tokiem myślenia cywilizacja daleko by nie zaszła ;)

              • 2 4

    • Miałaś szczęście.

      Złośliwcem można nazwać egzaminatora, który pcha się na takie skrzyżowanie :-)

      • 7 1

  • jestem ciekaw dlaczego szczurasy tak utrudniają w mieście życie kierowcom (10)

    a idą na rękę cudownym dzieciom dwóch pedałów, nie moge tego pojac dlatego licze ze dni tej bandy juz sa policzone

    • 56 53

    • wyprowadź się do zapyziałego Radomia (1)

      to poczujesz co to utrudnianie mieszkańcom życia PiSowski dyżurny klakierze

      • 14 14

      • PiSowski Radom?

        Prezydent Radomia jest z PO.

        • 0 0

    • Oto dlaczego (4)

      Jeździsz autobusem - jest zysk dla miasta, jeździsz samochodem - zysku nie ma. Proste

      • 6 3

      • Wolę zysk dla siebie, nie dla miasta (1)

        • 9 1

        • nie dziw się, że jak wszyscy tak myślą, wszyscy stoją

          (w korkach)

          • 3 1

      • chodzisz pieszo, jeździsz rowerem, jeździsz autobusem lub SKM (1)

        to wszystko jest korzyść dla miasta i wszystkich jego mieszkańców; jeździsz samochodem - sam tracisz zdrowie i generujesz koszty, które ponoszą inni. Proste

        • 7 1

        • Weź lekcje odrób dziecko.

          • 0 2

    • Jest to bardzo proste. (2)

      Większość z "włodarzy" nie posiada, bądź od lat nie korzysta z prawa jazdy.. są nastawieni tylko na jedną grupę a nie na wszystkich obywateli

      • 1 8

      • mówisz o tych włodarzach, którym w Sopoćkowie trzeba płacić za stawianie auta poza parkingiem urzędu?

        • 6 0

      • nie rozśmieszaj mnie. większośc jeździ i to wypasionymi furami , a wojtka wozi driver. tylko mieszkańcom zalecaja jazde autobusem aby oni mieli więcej miejsca na drodze.

        • 7 1

  • ale przecież jest Tristar !... (6)

    • 27 13

    • czy ktoś dostał po d*pie za ten bruk który polożono na Chylońska-Północna ,zmieniony potem szybko na asfalt .. (4)

      to ponoć 300tyś. zł . z czyjej to kasy ?... a za batonika i śledzika do pierdla !.

      • 7 5

      • za 300 tys. zł to wybudujesz odcinek autostrady ... (3)

        nie wiem skąd masz ten cennik ale jest błędny. Cena brukowania jezdni nie przekracza 300zł/mb

        • 2 4

        • w cenie rynkowej tak.

          Ale nie jeśli jest wyłaniana na podstawie przetargu.

          • 0 1

        • chyba 10 centymetrów tej autostrady :D (1)

          budowa 2km odcinka drogi na potrzeby obwodnicy Kartuz to koszt 17 mln zł....

          • 0 0

          • Kartuz może tak

            tylko tutaj nikt nie buduje nowej drogi w szczerym polu, tylko wymienia nawierzchnię.

            • 0 0

    • są też kierowcy którzy się wszędzie spieszą, wjeżdżają na siłę na skrzyżowanie a potem dziwią się że "nie ma miejsca"

      • 11 0

  • Masakra na tym skrzyżowaniu.

    • 32 1

  • Pani Ewo.. (1)

    jedna zmiana to nie ok. 4 minuty, a maksimum dwie, co zresztą jest opisane w artykule. A po godzinie 7 to chyba nie tylko na ul. Kartuskiej czeka się kilka zmian świateł, żeby wyjechać na główną drogę. Jak jeszcze więcej ludzi będzie musiało autem na 8 dojechać do roboty, to niedługo się będzie stało 8 cykli...

    • 34 7

    • "Jak jeszcze więcej ludzi będzie musiało autem"

      Oooj biedaczki. Jak jeszcze więcej ludzi będzie pracować. Jak jeszcze więcej ludzi będzie MUSIAŁO autem dojeżdżać, to się zrobi ciasno. No zwykle tak to działa, tak jak tłum próbuje wyjść jednym wyjściem...

      • 2 0

  • Tak samo masakryczne skrzyżowanie jest na Dąbrowie

    • 17 2

  • Złe światała, czy zła konfiguracja świateł Panie Dziennikarzu? (3)

    • 28 0

    • Jest zły dotyk. (2)

      Są źli ludzie, to mogą też być złe światła.

      • 4 1

      • Torowiska (1)

        jeszcze mogą być niedobre i podwozia.

        • 2 0

        • Dzięki za info.

          Osobiście jeszcze nie próbowałem. Ciekawe, jaki mają smak?

          • 1 0

  • Długie zielone: albo tu albo tam

    wybierzcie malkontenci

    • 8 9

  • (2)

    nie wiem po co zrobili tam droge rowerowa, jezdzilem tam zawsze ulica i bylo ok, a teraz patrze nowa droga rowerowa no to jade, ostatni raz tam jechalem, czerwone dla rowerow jak zielone dla aut, duzo uliczek dojazdowych do blokow, gdzie trzeba mocno zwolnic bo slaba widocznosc, na ulicy jedzie sie 2 razy szybciej. glupia zmiana.

    • 46 4

    • u nas nikt nie potrafi zrobić normalnego programu na takich krzyżówkach

      same pasy rowerowe nie są jakimś wielkim problemem - w obszarze skrzyżowania pierwszy samochód porusza się z prędkością roweru. Problemem jest przełożony "faceta ze śrubokrętem", grzebiącego w skrzynkach, który na siłę chce zrobić wszystko "bezkolizyjnie", mając kierujacych za debili.

      • 4 1

    • dokładnie tak, droga rowerowa jest zbyteczna gdy ulica jest wystarczająco szeroka

      Rowery powinny być częścią ulicy a drogi rowerowe powstawać tylko tam gdzie ruch jest za duży a jezdnia za wąska.

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane